Klantcase
Sicuro Speeltoestellen.
Op bezoek bij.
Sicuro Speeltoestellen kwam ooit bij ABC E BUSINESS terecht omdat ze op zoek waren naar een slimme ERP oplossing. Tot dat moment werkten ze met een serie losse best-of-breed-oplossingen in een on premise omgeving. In eerste instantie hebben wij destijds Dynamics NAV bij het familiebedrijf geïmplementeerd.
Daarbij boden we een serie trainingen en opleidingen aan zodat de medewerkers, geheel volgens wens, ook veel zelf konden gaan doen. Op een gegeven moment beëindigde Microsoft de support op Dynamics NAV. Het product had het einde van z’n lifecycle bereikt, en als je zo’n omgeving dan toch wil onderhouden, gaat de prijs per gebruiker fiks omhoog.
Zo stelden wij voor aan Nick Althuizen, mede-eigenaar van Sicuro, om over te stappen op de Microsoft Dynamics 365 Business Central-omgeving.
Het succesverhaal.
Met onze hulp maakte Sicuro de overstap naar het cloudgebaseerde Microsoft Dynamics 365 Business Central. Werken met moderne tools in een cloudomgeving past bij de toekomstvisie van de familie Althuizen. Dat, in combinatie met de volledige integratie met Office 365, stelt de medewerkers van Sicuro in staat beter samen te werken en sneller te reageren op vragen van klanten.
''Business Central geeft het juiste inzicht om met een klein team veel werk te verzetten.''
Een toekomstbestendige oplossing.
De overstap naar Business Central betekende niet alleen lagere kosten per gebruiker, maar het betekende ook de overstap naar een toekomstbestendige omgeving. Om met een relatief klein team veel werk te verzetten, moet je continu inzicht hebben in wat er binnen je bedrijf gebeurt.
Met de nieuwe Microsoft Dynamics 365 Business Central omgeving heb je dat inzicht. Die combinatie van lagere kosten en een toekomstbestendige omgeving maakte het voor Nick wel interessant om over te stappen, maar in de overstap zelf zag hij wel een uitdaging. Daar hebben we gelukkig goed mee kunnen helpen door specifieke trainingen te geven en te helpen met het omzetten van belangrijke layouts.
"In het begin was er helaas sprake van wat kinderziektes, zoals tegenvallende performance. Gelukkig heeft ABC daarin goed de samenwerking met Microsoft op kunnen zoeken en is dat probleem snel verholpen. Microsoft Dynamics 365 Business Central is een moderne cloudgebaseerde oplossing. Je hebt geen omkijken naar het het onderhoud van de server en je kunt heel gemakkelijk gebruikers op- en afschalen als dat nodig is. Bovendien wordt de dienst maandelijks geüpdatet met de modernste functionaliteit waar we mee aan de slag kunnen."
Zo werkt het bedrijf nu bijvoorbeeld met orderbonnen in Business Central, waardoor het hele traject van verkoop en nazorg centraal geregeld is. Voor Sicuro is ook de naadloze integratie met Office 365 heel waardevol. Dat stelt de medewerkers in staat beter samen te werken en sneller te reageren op vragen van klanten.
Nick is positief kritisch en heel realistisch. Hij ziet de waarde in van de overstap van Dynamics NAV naar Microsoft Dynamics 365 Business Central en is altijd bereid zijn feedback te geven en met ABC E BUSINESS mee te denken. Zo heeft hij een interne handleiding met ABC E BUSINESS gedeeld, waar zij weer andere klanten mee kunnen helpen. Altijd met elkaar meedenken, dat zorgt dat de samenwerking heel prettig verloopt.