Klantcase
Mior ICT Diensten.
Op bezoek bij.
Om die reden zijn we eens op bezoek gegaan bij een van onze klanten en tevens collega Microsoft Partner: Mior ICT Diensten. Hier werken ze sinds enkele tijd met Microsoft Dynamics 365 Business Central en zij delen graag hun ervaringen met ons.
Het succesverhaal.
''Er werden veel handelingen en data met de hand ingevuld, daarbij konden de systemen niet echt met elkaar praten en data uitwisselen. We wisten dat dit beter kon.''
Wat was voor jullie de aanleiding om over te stappen naar een ERP systeem? En wat waren de verwachtingen vooraf aan de implementatie?
En? Hoe is de implementatie verlopen?
“De eerste dagen waren het zwaarst omdat alle processen dus geanalyseerd en geoptimaliseerd worden. Over van alles wordt nagedacht en er moeten besluiten worden genomen. Daarbij is het natuurlijk ook nog een kwestie van wennen aan een nieuwe werkomgeving en het vinden van de juiste knoppen en weg hierin. En, dat allemaal naast de normale dagelijkse werkzaamheden.
We kwamen bijvoorbeeld tot de conclusie dat er met veel zorg en aandacht naar de klantenleverancierslijsten wordt gekeken, iets dat we voorafgaand aan de implementatie hadden kunnen doen. Ook hier kunnen we een hele goede tip over geven: zorg dat je goed beslagen ten ijs gaat! Ga dus aan de slag met de gratis 30 dagen demo en ervaar zelf hoe het systeem in elkaar steekt. Daarbij is het ook absoluut een must om de trainingen te volgen die ABC biedt. Zo maak je het voor jezelf ongetwijfeld alleen maar makkelijker!
Schakel vooraf ook met de juiste personen om zoveel mogelijk open vraagstukken tijdens het implementeren te voorkomen. Als er continu moet worden gecommuniceerd met (externe) contacten, denk bijvoorbeeld aan een financieel onderlegd persoon die alles van de administratie weet, is dit niet bevorderlijk voor de doorlooptijd. Ik denk dat er eigenlijk één duidelijke conclusie te trekken valt in dit geheel: een goede voorbereiding verzacht de groeipijn.
Een voordeel van het kiezen voor een GO!-implementatie traject is echter wel de duidelijk vooraf bepaalde agenda en geschetste verwachting door ABC. We wisten precies wat we konden verwachten. Dit werd helder gecommuniceerd zonder kleine lettertjes of verrassingen achteraf. De vlotte communicatie is trouwens altijd in jullie voordeel.” zegt het duo. “De plattere organisatiestructuur van ABC en de heldere, open communicatie maken het tot een productieve samenwerking.”