Klantcase
Doréma.

Op bezoek bij.

Doréma is de toonaangevende producent van voortenten en luifels voor caravans en campers. Het bedrijf valt samen met Alpenkreuzer onder de paraplu van Sunshine Group B.V. en is voor iedereen een bekende speler. Onlangs heeft het moederbedrijf De Waard overgenomen en is de positie in de markt verder versterkt.

Doréma is, op het moment van schrijven, één van onze nieuwere klanten. Samen met Doréma wordt de uitrol van Microsoft Dynamics 365 Business Central gerealiseerd. We zijn op de koffie gegaan bij Nico Marneth - CFO (links op de foto) en Rian Kistemaker - ICT/Applicatie Beheer (rechts).

Ons gesprek ging al snel over de ambitie van het bedrijf. Daar ligt ook de uitdaging van Doréma. Want wat komt er bij de groei kijken? Hoe zorgen ze ervoor dat alles gestroomlijnd verloopt?

Shape_dorema4

De uitdaging.

Nico: “Wij zijn van een familiebedrijf naar een middelgroot bedrijf gegroeid. Die groei zie je terug door het gehele bedrijf. In 2018 hebben we ons portfolio verder uitgebreid door De Waard over te nemen. De zichtbaarheid van onze merken stijgt aanzienlijk en met de inspanningen van onze teams in het buitenland krijgen wij ook over de grens een al maar sterker marktaandeel.
 
Daarnaast willen we nog meer centraliseren en meer focus aanbrengen op coöperatief werken. In Tsjechië en Slovenië bijvoorbeeld hebben we drie fabrieken staan. Daar wil je actief en snel mee kunnen samenwerken en voorkomen dat mensen zich alleen richten op hun eigen eilandje.
 
Om dat te bereiken, zullen we nog intensiever gebruik gaan maken van het Dynamics 365 platform, waarbij Business Central voor ons dé centrale plaats is waar alles bij elkaar komt. Bij een deel van de bedrijven moet eerst de fundering nog goed gelegd worden en daar zijn we nu mee bezig. Maar duidelijk voor ons is dat we Business Central nodig hebben om door te groeien.”

''We willen meer centraliseren en focus aanbrengen op coöperatief werken met onze fabrieken in het buitenland. Daarvoor zijn we op zoek gegaan naar de juiste oplossing. Nu kunnen we écht groeien met vertrouwen.''

Shape_dorema2-1
Shape_Dorema

Waarom ABC E BUSINESS?

Rian: “Onze huidige partner ging op termijn stoppen en Doréma wil juist een lange-termijnsamenwerking aangaan. Zeker met het oog op de vervolgstappen met het meer automatiseren van onze bedrijfsprocessen. Daarvoor zijn we op zoek gegaan naar een partner die aansluit bij onze wensen en behoeftes.

De match met ABC E BUSINESS is tot nu perfect. Jullie zijn gespecialiseerd in alle apps die wij nodig hebben. De bedrijfscultuur sluit aan bij die van ons. Jullie komen hier niet strak in pak. Dat maakt de samenwerking een stuk toegankelijker. Daarnaast hadden we een goed gevoel over de omgang en de open communicatie. En er is, na het tekenen, direct doorgepakt met de projectleider.

Ook merk je dat jullie alles snel oppakken en oplossen. Daar waar anderen zeiden dat het niet kan, pakt ABC E BUSINESS juist door en zorgt dat het wel gebeurt. En daar houden we van!”

De perfect fit met extra apps.

Met extra apps kun je je Dynamics 365 Business Central nog meer personaliseren en afstemmen op de behoefte van je bedrijf. Zo zorgen enkele extra apps bij Doréma ervoor dat de bedrijfsprocessen zo soepel mogelijk verlopen en nog meer geautomatiseerd zijn, zonder dat er specifiek maatwerk gemaakt hoeft te worden. ABC E BUSINESS zorgt er natuurlijk voor dat al die apps ook goed geïmplementeerd worden. De apps die ze onder andere gebruiken zijn: 
 
 

Barcode Scanning

De logistiek wordt aangestuurd middels barcodescanners. Dit is de Tasklet Factory app. Je scant de inkomende en uitgaande goederen voor de registratie van de voorraad. Zo is bij Doréma direct de status bekend van bestellingen. Tasklet Factory helpt de magazijnmedewerkers om het werk gemakkelijker uit te laten voeren. Ook zorgt de app ervoor dat de dagelijkse processen door blijven gaan, ook als iemand ziek of afwezig is.

Document Management

Met de document management app Advanced Forms zorgt Doréma ervoor dat onder andere de klanten, de leveranciers en hun collega’s overzichtelijke en duidelijke documenten ontvangen. Je kunt de documenten van scratch af aan opbouwen en personaliseren zoals je zelf wilt. Daarnaast zijn de documenten eenvoudig zelf aan te passen. Je hebt dus niet voor een wijziging van IBAN-nummer of logo direct een programmeur nodig om je documenten aan te passen. Ook verzorgt Advanced Forms de document distributie. De documenten zijn eenvoudig vanuit Business Central te versturen. Doréma stroomlijnt hiermee de gehele documenten-flow.

Vervoerder-integratie

Via Transsmart regelt Doréma de postverzendingen. De app zorgt ervoor dat er gecommuniceerd wordt met de vervoerder. De Track & Trace-code wordt opgehaald via de app. Deze kan daarna naar de klant gestuurd worden. In de toekomst gaan de klanten ook e-mails ontvangen met informatie over de bezorgtijd van het pakketje en wanneer het is afgeleverd etc. Met de vervoeder maakt Doréma eenvoudig afspraken over onder andere hoe laat de pakketten worden opgehaald.

Website met Smaragd 270
Wil je meer weten over onze apps?
Neem contact op
Of check onze App Store.
Naar App Store

Creëer je eigen succesverhaal.

Voor ieder bedrijf en iedere situatie is er een passende oplossing. Zo ook voor jouw bedrijf. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op en onze sales advisors leggen het graag uit!
 
Neem contact op Plan een telefonische afspraak