Microsoft Dynamics 365 Business Central
Keuzetool.
Bereken gemakkelijk en snel de prijs van jouw nieuwe ERP-systeem.
ERP. MADE. EASY.
Met deze tool willen we het je zo makkelijk mogelijk maken om de juiste keuzes te maken. Transparantie en helderheid staat bij ons voorop. De keuzetool helpt je om snel en eenvoudig een keuze te maken uit de pakketten die we bieden, zodat je precies weet wat je kunt verwachten.
GO! Packs.
Prijs vanaf €775,- per pakket.
Hier vind je nog een extra overzicht van waar ons aanbod uit bestaat: de GO! Packs. In elk pakket zitten andere, extra functionaliteiten. Wil je meer informatie over de functionaliteiten en mogelijkheden? Neem dan vooral contact op!
Finance.
In dit pack worden alle basis instellingen voor het voeren van een financiële administratie behandeld. Denk daarbij aan dimensies en je BTW aangifte. Maar ook het aanpassen van je rekeningschema zal behandeld worden. Kortom; een prima aanvulling op het QuickStart pack.
Wat zit erin?
- Bedrijfsgegevens
- Boekhoudinstellingen
- Boekhoudperiodes
- Rekeningschema / GB-rekeningcategorieën
- Boekingsgroepen: bedrijf, product, voorraad, klant, leverancier en bijbehorende instellingen
- BTW-boekingsgroepen: bedrijf, product en bijbehorende instellingen
- Dagboeken / dagboekbatches
- Nummerreeksen
- Bankrekeningen (zonder koppeling Telebankieren)
- Dimensies
- Betalingscondities
- Vreemde Valuta
- Telebankieren
- Verwerken bankafschrift
- BTW-aangifte + intrastat
- Excel data import / export
- Documenten e-mailen
- Dagboeken invullen en boeken
- Dagboekposten tegenboeken
- Inkoop kostenfacturen maken en boeken
- Inkoopcreditnota kostenfacturen maken en boeken
- Kasboeken vullen en boeken
- BTW rapporteren en vereffenen
Finance +.
Extra mogelijkheden voor Finance. Denk aan aanmaningen, periodieke dagboeken, uitstelcodes, werken met dimensies, rentefacturen, budgetten.
Wat zit erin?
- Aanmaningen
- ICP aangifte
- Periodieke dagboeken
- Periodieke inkoop- verkoopregels
- Uitstelcodes
- Rentefacturen
- Cashflow
- Analyse per dimensie
- Werkelijk versus gebudgetteerde bedragen
Eigen rekeningschema.
Dit heb je nodig wanneer je een eigen rekeningschema hebt en de verdere inrichting moet daarop worden afgestemd (zoals aansturing sub administraties van debiteuren, crediteuren, voorraad, inkoop, verkoop).
Wat zit erin?
- Eigen rekeningschema en boekingsgroepen
Meerdere bedrijven.
Als je meerdere bedrijven hebt, intercompany transacties en/of consolidatiebdrijf.
Wat zit erin?
- Divisies
- Intercompany
- Consolidatie
Trade.
Voor een standaard inkoop-, en verkoopproces en voorraadadministratie.
Standaard inkoopproces: waarbij je een inkooporder invoert en deze apart kunt boeken in de voorraad en de financiële administratie, vastleggen van inkoopprijzen per leverancier, inkoopvoorstellen.
Standaard voorraadadministratie: waarderingsmethode, hoe maak je een artikel aan, artikelkruisverwijzingen, kenmerken en o.a. het corrigeren via een artikeldagboek.
Standaard verkoopproces: het apart kunnen boeken vanuit een verkooporder van de verzending en de factuur. Je kunt aparte prijzen en kortingen vastleggen en klantprijsgroepen maken.
Wat zit erin?
Inkoop Basis
- Inkoopinstellingen
- Leveranciers / Bankrekeningen
- Leverancier boekingsgroepen standaard ingesteld
- Inkoopprijzen / Inkoopkortingen
- Inkooporders
- Inkooporders ontvangen, direct op inkooporder in standaard magazijn
- Inkoopfacturen / Inkoopcreditnota's
- Inkoopvoorstellen
- Resourceinstellingen
- Resources/Resourceprijzen/Kortingen
- Werksoorten
- Resourcedagboeken vullen en boeken
Voorraad Basis
- Voorraadinstellingen
- Voorraadwaarderingsmethoden, standaard FIFO
- Artikelen / Artikeleenheden
- Artikelkenmerken
- Artikelkruisverwijzingen
- Artikeldagboeksjablonen / Artikeldagboekbatches / Afboekingen
Verkoop Basis
- Verkoopinstellingen
- Klanten / Bankrekeningen
- Klantboekingsgroepen standaard ingesteld
- Verkoopprijzen / Verkoopkortingen / Prijsgroepen
- Verkooporders
- Verkooporders leveren direct vanuit order
- Verkoopfacturen / Verkoopcreditnota's
Trade +.
Voor een uitgebreider inkoop- en verkoopproces en voorraadadministratie.
Uitgebreider inkoopproces: met raamcontracten, retouren, doorverzendingen en speciale orders, artikeltoeslagen, rapportages.
Uitgebreidere verkoopproces: onder andere prijsvoorstellen, raamcontracten, retouren, toeslagen en rapportages.
Uitgebreidere voorraadadministratie: meerdere vestigingen, SKU's en voorraadanalyserapportages.
Wat zit erin?
Inkoop Uitgebreid
- Inkoopraamcontracten
- Inkoopretourorders
- Doorverzending / Speciale order
- Vooruitbetaling
- Artikeltoeslagen
- Inkoopanalyseweergaven / Inkoopanalyse per dimensie
- Uitstelcodes
- Serienummers / Lotnummers
- Meerdere vestigingen / Stock Keeping Unit
- Transfers tussen vestigingen
- Voorraadanalyseweergaven / Voorraadanalyse per dimensie
Verkoop Uitgebreid
- Verkoopprijsvoorstellen
- Verkoopraamcontracten
- Verkoopretourorders
- Doorverzending / Speciale order
- Vooruitbetaling
- (Verkooptoeslagen) Artikeltoeslagen
- Verkoopanalyseweergaven / Verkoopanalyse per dimensie
- Verkoopprognoses
Tracebility.
Ook wel Artikeltracering.
Als je werkt met serienummers of lot(batch)nummers.
Wat zit erin?
- Artikel reservering en ordertracering
WMS.
Bij een apart magazijnproces met onder andere ontvangsten, verzendingen, picks, opslag, onderscheid in opslaglocaties.
Wat zit erin?
- Opties binnen vestiging / magazijn (ontvangst, verzending, opslag, pick)
- Opslaglocatie eigenschappen / mogelijkheden
- Opslaglocatie aanvulling (wanneer er wordt gewerkt met bulk en aanvulling picklocaties)
- Voorraadverplaatsingen, -opslag en -pick
- In- en uitslag per order
- In- en uitslag voor meerdere orders (opslag- en pickvoorstel)
Vaste Activa.
Voor het vastleggen van vaste activa, het periodiek boeken van de afschrijvingen en het buiten gebruik stellen van vaste activa.
Wat zit erin?
- Vaste Activa
- VA-instellingen en boekingsgroepen
- Afschrijvingsboek
- VA-categorieën
- Vaste Activa aanschaffen
- Afschrijving boeken
- Buitengebruikstelling boeken
Projecten.
Voor het vastleggen van resources, werksoorten, projecten, prijzen en het registreren en factureren van het verbruik in de projecten. Ook urenstaatregistratie.
Wat zit erin?
- Resourceinstellingen
- Resources / Resourceprijzen / Kortingen
- Werksoorten
- Resourcedagboeken vullen en boeken
- Projectinstellingen
- Projecten
- Projectprijzen
- Projectverbruik registreren
- Projectverbruik factureren
- Urenstraat / Urenstaatmanager
Projecten +.
Voor OHW (onderhanden werk), projectplanning en capaciteit/beschikbaarheid van resources.
Wat zit erin?
- OHW-methoden
- Resource (groep) capaciteit
- Resourceplanning
Productie.
Voor productie stuklijsten, bewerkingsplannen en bewerkingsplaatsen, werken met productieorders en het boeken van verbruik en output, MRP/MPS.
Wat zit erin?
- Productieinstellingen
- Productontwerp
- Productiestuklijsten
- Bewerkingsplannen
- Bewerkingsplaatsen
- Afdelingen
- Werken met productieorders
- Verbruiksdagboeken
- Outputdagboeken
- MRP / MPS
Productie +.
Werken met productfamilies, uitbestedingen, capaciteiten en geavanceerde productieplanning.
Wat zit erin?
- Productfamilies
- Uitbesteding
- Geregistreerde afwezigheden
- Capaciteitsdagboeken
- Ploegen
- Productieagenda's
- Advanced productieplanning
Service.
Voor service artikelen, service uren, offertes, orders en facturen.
Wat zit erin?
- Service instellingen
- Service artikelen
- Service uren
- Service offertes
- Service orders
- Service facturen
- Resourceinstellingen
- Resources/Resourceprijzen/Kortingen
- Werksoorten
- Resourcedagboeken vullen en boeken
Service +.
Uitgebreidere opties voor service, zoals service contracten, planning, planbord, taken, probleemrapportage.
Wat zit erin?
- Service contracten
- Service planning
- Service taken
- Service planbord
- Probleemrapportage
- Advanced pricing
- Garantiebepalingen en andere contractuele bepalingen
- Urenstaat / Urenstaatmanager
Assemblage.
Het vastleggen van stuklijsten bij een artikel, het samenstellen van een eindproduct op basis van onderdelen/componenten via een assemblage-order.
Wat zit erin?
- Assemblageinstellingen
- Stuklijsten
- Assemblage orders
- Rapportage
CRM.
Het vastleggen van contactgegevens, classificeren van contacten, klanten opnemen in segmenten, zodat je van daaruit mailings kunt genereren. Interactiemomenten met de klant vastleggen, taken voor contacten aan verkopers kunnen toewijden.
Wat zit erin?
- Marketinginstellingen
- Contracten (bedrijven en personen)
- Aanmaken klant / leverancier vanuit contact m.b.v. templates
- Sectoren / Functiegroepen / Mailinggroepen
- Classificatie
- Profielvragenlijsten
- Segmenten
- Interactiesjablonen aanmaken
- Interacties aanmaken
- Opportunities
- Taken
- Campagnes
HRM.
Voor het vastleggen van personeelsgegevens, vertrouwelijke informatie, verlofregistratie en het kunnen uitbetalen van declaraties aan werknemers.
Wat zit erin?
- Personeel
- Afwezigheidsregistratie
- Vertrouwelijke informatie
- Uitbetalen werknemers (declaraties)
Applicatiebeheer.
Voor het beheer van Business Central, zoals o.a. autorisaties, integratie met Outlook, hoe je apps kunt downloaden en het verschil tussen een productieomgeving en een sandbox.
Wat zit erin?
- Rollen / Rechten
- Profielen
- Integratie Office 365
- Uitleg App-store Microsoft
- Administraties binnen 1 omgeving - verschil Production en Sandbox
- Printerselecties
- Excel data Import / Export (vanuit de page, niet via Configuratiepakket)
- Documenten emailen
Go Live.
Behoefte aan ondersteuning tijdens de livegang van jouw Business Central? Met het Go Live Pack krijg je 2 dagen ondersteuning van een consultant om de livegang in goede banen te leiden en direct hulp te kunnen krijgen bij vragen.