ERP software voor de
eCommerce.

ECOMMERCE. MADE. EASY.

eCommerce processen automatiseren met ERP-software.

De wereld verschuift in een hoog tempo naar online. De eCommerce branche groeit in een rap tempo en heeft de manier waarop bedrijven hun producten verkopen en leveren aanzienlijk veranderd. Met deze groei komen voortdurend nieuwe uitdagingen om de hoek kijken: hoe blijf je snel leveren en houd je tegelijkertijd de kosten onder controle? Hoe onderscheid je je van de concurrentie?

De sleutel tot succes ligt in de digitale transformatie van je bedrijf. Door eCommerce te integreren met slimme ERP-software kun je alle belangrijke bedrijfsprocessen automatiseren - van orderverwerking in je webshop en financieel beheer tot logistiek en verzending. Zo zorg je voor een efficiΓ«ntere bedrijfsvoering en blijf je je concurrenten een stapje voor.

Shape_eCommerce

EASY. TO. SYNCHRONIZE. SALES. AUTOMATE. TRANSACTIONS. MANAGE. RETURNS AND REFUNDS. OPTIMIZE. MARKETING.

Kernfuncties van ERP-software voor eCommerce.

ERP-software verbindt de belangrijkste processen van je bedrijf in een systeem. Dit zorgt voor beter overzicht en meer controle, waardoor je sneller en slimmer beslissingen kunt nemen. Met ERP werk je efficiΓ«nter en groeit je bedrijf sneller. Hieronder benoemen we de belangrijkste kernfuncties van ERP voor eCommerce.

Voorraad- en magazijnbeheer.

Met realtime voorraadinformatie zie je altijd de beschikbaarheid van producten, wat een effectieve voorraadplanning makkelijker maakt.

Multi-Channel Management.

Door meerdere verkoopkanalen vanuit één systeem te beheren, kun je consistentie in je productgegevens en prijzen waarborgen.

Order
management.

Je kunt het volledige orderproces stroomlijnen, vanaf de invoer tot de levering. Dit zorgt voor snellere doorlooptijden en meer nauwkeurigheid in afhandeling.

Klantenbeheer en analyse.

Met CRM-functionaliteiten kun je klantgegevens verzamelen en analyseren. Hiermee kun je de klantervaring personaliseren en marketingstrategieΓ«n verfijnen.

Dynamics 365 Business Central voor jouw bedrijf in de eCommerce.

Dynamics 365 Business Central is de perfecte oplossing voor jouw eCommerce succes. Business Central integreert moeiteloos met diverse eCommerce platforms en webshops, waardoor je een naadloze synchronisatie van gegevens tussen je online verkoopkanalen en bedrijfsprocessen bereikt. Met specifieke modules voor onder andere financieel beheer, voorraadbeheer, verkoop en inkoop, biedt het systeem een compleet overzicht van je bedrijfsactiviteiten. En met real-time data kun je grondige analyses maken voor snelle en effectieve besluitvorming, om snel in te spelen op marktveranderingen en inzicht te krijgen in de behoeften van je klanten. 

Bij ABC E BUSINESS zijn we gespecialiseerd in deze krachtige ERP-oplossing van Microsoft, die niet alleen rijk is aan functionaliteiten maar ook flexibel genoeg is om aan jouw specifieke bedrijfsbehoeften te voldoen. Bovendien hebben wij kennis van de eCommerce branche en weten we wat belangrijk is voor het slagen van een implementatie.

Lees meer over Business Central
Shape_SRI_RME

Is jouw bedrijf toe aan ERP software?

Download de checklist, vul 'm in en bepaal zelf of ERP iets voor jou kan betekenen. Liever sparren met een professional?
Plan een telefonische afspraak in met onze sales advisor Sam! 
 
Download de Checklist  Plan een telefonische afspraak

Optimaliseer je eCommerce met Business Central.

Business Central biedt een naadloze integratie met veelvoorkomende eCommerce platforms zoals Magento, Shopify en WooCommerce. Hierdoor kan informatie eenvoudig worden uitgewisseld tussen de webshop en het systeem. Daarnaast zijn er nog diverse add-on mogelijkheden om de functionaliteit verder uit te breiden. Ontdek hieronder hoe Business Central je eCommerce-activiteiten kan optimaliseren.

State-of-the-Art PIM eCommerce.
Beheer je product informatie voortaan direct in Business Central, volledig geΓ―ntegreerd met je webshop. Voeg eenvoudig namen, uitgebreide omschrijvingen, rich text, zoekmachine titels, keywords, categorieΓ«n, meerdere afbeeldingen, video's en uiteraard attributen toe voor elk artikel. Alles wordt centraal beheerd in Business Central.
 
Met artikelattributen kun je een onbeperkt aantal kenmerken toevoegen voor jou en je klanten. Of je nu tafels en stoelen, chocolade of sportartikelen verkoopt, dankzij de artikelattributen zijn je producten altijd goed vindbaar in de webshop. Beheer je aanbod op een gestructureerde en overzichtelijke manier, ongeacht of je nu 50 of 50.000 artikelen hebt. 
Integratie met Payment Provider.
Laat je klanten eenvoudig online betalen bij het afrekenen in je webshop. Je payment provider stort vervolgens periodiek een totaalbedrag in batch uit. Het handmatig matchen van dit bedrag met alle orders in je backend systeem kan een tijdrovende klus zijn. Daarom implementeren we de ADYEN-integratie. Met één klik wordt een verbinding met ADYEN gemaakt, waarna de te reconciliëren posten direct worden herkend en verwerkt.

Gebruik je een andere payment provider zoals Mollie, Buckaroo, Sisow of MultiSafepay? Neem dan contact op voor de mogelijkheden!
Bankintegratie.
Business Central biedt een naadloze integratie met de bank, waardoor je banktransacties kunt importeren en automatisch koppelen aan je financiΓ«le administratie. Dit maakt het beheer van bankverrichtingen efficiΓ«nter en stelt je in staat om snel rapportages te genereren.
 
Je banktransacties worden automatisch 's-nachts ingelezen, zodat je bankboek 's ochtends al gevuld en klaar is om geboekt te worden. Bovendien kun je goedgekeurde betalingen direct vanuit Business Central voeren.
Verzending aanmelden en traceren.
Nadat een order gepickt is, is deze klaar voor verzending. Je kunt de verzending eenvoudig aanmelden bij de vervoerder, rechtstreeks vanuit Business Central of zelfs vanaf een barcode-handscanner in het magazijn. 
 
De verzending kan ook slim worden aangeboden, waarbij automatisch de meest ideale vervoerder geselecteerd wordt. Dit gebeurt op basis van eigen regels, zoals voorkeursvervoerders, gewichten, tarieven enzovoort. 
 
Hiervoor maken we gebruik van het Transsmart (nShift) platform. Nadat de verzending is aangemeld, kun je deze uiteraard blijven volgen. In Business Central vind je altijd de actuele statusupdates van de verzending. Gemakkelijk en overzichtelijk!
Integratie met de douane.
Importeert jouw bedrijf goederen van buiten de Europese Unie en moet je GPA-aangifte doen? Dan is onze Douane-applicatie van grote waarde voor je bedrijf.
 
Beheer eenvoudig benodigde vergunningen, certificeringen, aangiftes en invoerbelasting. Hierdoor heb je altijd inzicht in de actuele status en voorraad, wat het uitvoeren van de periodieke GPA-aangifte een stuk makkelijker maakt!
Optimaal orders picken.
Ontvangst en uitgifte van goederen (picking) doe je natuurlijk met barcodescanners. Hierdoor worden goederen direct correct geregistreerd en zijn ze snel beschikbaar voor levering aan je klanten. 
 
Goedgekeurde verkooporders verschijnen op het juiste moment op de de barcodescanner in het magazijn. Meerdere verkooporders voor één klant kunnen worden gecombineerd tot één pick-order.
 
Het pick-proces kan verder worden geoptimaliseerd door meerdere orders van verschillende klanten in één run te picken. 
Inkoopfacturen inscannen en matchen.
Je inkoopfacturen worden automatisch ingelezen in Business Central, met de originele PDF als bijlage. Deze facturen zijn direct te matchen met de daadwerkelijke magazijnontvangsten en de afgesproken prijzen op de inkooporders. 
 
Hierdoor is de vierkantscontrole waterdicht. Daarnaast kun je een goedkeuringsworkflow instellen voor inkoopfacturen. Mocht een inkoopfactuur nog niet zijn goedgekeurd, dan kun je alvast een voorlopige verplichting vastleggen in je boekhouding. 
Integratie met je webshop.

We integreren de eCommerce ERP-software van Business Central met je webshop, waardoor klant- en artikelgegevens, specifieke prijzen, uitgebreide teksten en foto's samenkomen. Orders worden direct in je back-end systeem in Business Central verwerkt, en de orderstatus wordt in real-time bijgewerkt op de webshop. Klanten kunnen via het Webshop Self Service portaal hun orders volgen en kopiefacturen bekijken.

Deze klanten werken al met Business Central.

Trendrapporten-ERP-EN-ECOMMERCE-2023-Horizontaal

ERP software & eCommerce.

In de digitale wereld van vandaag is het belangrijk om mee te gaan met veranderingen. eCommerce verandert de manier waarop bedrijven verkopen en hoe consumenten winkelen. Het helpt bedrijven te groeien, efficiΓ«nter te werken en beter inzicht te krijgen in het klantenbestand. Bovendien biedt het de flexibiliteit om mee te bewegen met alle veranderingen.
 
In ons whitepaper over ERP software en eCommerce leggen we uit hoe dit werkt en wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Download het whitepaper

Ontdek apps voor Business Central.

Lees meer over ERP voor de eCommerce.

CreΓ«er jouw succesverhaal in de eCommerce.

Voor ieder bedrijf en iedere situatie is er een passende oplossing met de juiste apps. Zo ook voor jouw bedrijf. Sam, onze sales advisor, vertelt je er graag meer over!

Shape_Sam